HE

EN

אבטיח מבטיח!

אבטיח מבטיח… כבר אלפי שנים
אבטיח הוא לחלוטין פרי עונתי ראוי ומתאים לקיץ. הוא כל כך מלא במיץ עסיסי ומתוק, וכל כך טעים ומתאים לאכילה בימי הקיץ החמים  שאם הוא לא היה קיים בקיץ – היינו צריכים להמציא אותו.
אבטיח אורגני, סלי פירות אורגניים, הגינה של מגי
 לפעמים הוא מעלה רגשות נוסטלגיה, ולאו דווקא לקיץ – כמו שקרה לבני ישראל כשהתחילו את מסעם הארוך-ארוך במדבר, וישר התחילו להתגעגע לאבטיחים של מצרים ”     זכרנו את הדגה אשר נאכל במצרים חנם את הקשאים ואת האבטחים ואת החציר ואת הבצלים ואת השומים    “(במדבר יא, ה). המצרים אכן היו בעלי ניסיון רב בגידול אבטיחים, היות ועדויות ארכיאולוגיות מצביעות על כך שהוא היה קיים שם מהאלף השני לפני הספירה – מה שמתאים לסברה שהאבטיח מקורו באפריקה. החלק שיש בנוגע אליו פחות הסכמה הוא איך בוחרים אבטיח: הפרקטיקה הנפוצה היא לטפוח קלות על האבטיח בכף יד פתוחה, לעטות ארשת פנים חשובה ולהעריך את הצליל הנוצר. כל אחד והצליל שהוא סומך עליו…המלצה שלנו? קחו אחד שמפיק צליל עמום (כמו הצליל שמשמיע קיר גבס…), שהעוקץ שלו יבש, ויש לו כתם צהבהב.

אבטיח אורגני, סלי פירות אורגניים, הגינה של מגי

אבטיח אורגני, חוץ מהיותו מרווה ומצנן את הגוף והנפש, גם מלא בכל טוב – הוא מקור נהדר לליקופן (מה שממלא אותו מבפנים בצבע אדום נהדר, כמו את העגבניה, הגויאבה האדומה, האשכולית והפפאיה – וכבר דובר רבות בשבחו כמפחית מחלות לב וכלי דם, סרטן ערמונית ומניעת הזדקנות). יש בו גם שפע ויטמין A וגם ויטמין C (250 גר' של אבטיח מכילים את כל הכמות היומית הנדרשת של ויטמין סי למבוגר!) שכדאי לצרוך גם בקיץ, כי מערכות ההגנה של הגוף זקוקות לתזונה אוהבת ותחזוקה שוטפת כל הזמן. יש בו גם שפע של ויטמין B ומעט קלוריות. היות והוא מכיל המון נוזלים (כ-90%, בערך כמו מדוזה – שלהבדיל, מעולם לא רציתי למצוא בתוך הצלחת שלי), ולכן מהווה אמצעי נפלא וטעים לשטיפת הצנרת הפנימית – של הכליות ושלפוחית השתן. אפשר לראות בצריכה קבועה של אבטיחים סוג של תעודת ביטוח בזעיר אנפין נגד אבנים בכליות… מאותה סיבה לא מומלץ לנשנש אבטיח לפני השינה… המעניין הוא שלמרות שהאבטיח אוגר כמות מים לא מבוטלת בתוכו, הוא יכול לגדול גם כגידול בתנאי בעל – כלומר ליהנות מטוב ליבם של גשמים ומשקעים טבעיים בלבד…
הרמב"ם בכלל ראה בו אמצעי לשיפור התיאבון, אם אוכלים אותו בתחילת הארוחה, ואלו שאוהבים אותו כל השנה ולא רוצים להיפרד ממנו גם מחוץ לעונה – גם מחמיצים אותו.- מתכון כאן

אולי בגלל כל הסיבות הללו, חברה אחת שלי אכלה אבטיח בשליש האחרון של ההריון שלה. אבטיח שלם. כל יום. היא ילדה בסוף ספטמבר, ובחודשיים האחרונים לפחות הרגישה שהיא חייבת אבטיח. בעלה לא שאל שאלות (שירימו יד אלו שמתווכחים עם חשקים של אישה בהריון) וסיפק לה אבטיח בכל יום, עד שיום אחד הגיע הביתה בלי אבטיח. הסתכלה עליו חברה שלי, ולא ראתה בידו אבטיח – "איפה האבטיח שלי?" שאלה. "אין, נגמר בסופר" משך בכתפיו הבנזוג התמים. "חזרת בלי אבטיח?" הקשתה עליו חברתי "נו, לא היה, מחר אקנה לך עוד אחד". לקחה את המפתחות של האוטו, ובשעה 9 בערב – נסעה לחפש אבטיח….(אולי הסיבה קשורה לרמות הציטרולין הגבוהות שיש באבטיח, שתורמות לתחושת רגיעה והרחבת כלי דם, אבל אני חושבת שגם אם הוא לא היה מלא בחומר המעולה הזה – אישה בסוף הריון שרוצה אבטיח, כדאי שיהיה שם אבטיח).

אבטיח אורגני, סלי פירות אורגניים, הגינה של מגי

 

לארכיון אבטיח אורגני שלנו.

אבטיח אורגני, סלי פירות אורגניים, הגינה של מגי

אם אתם מתגוררים ביפן ואהבים את האבטיח שלכם מרובע דווקא, גם את זה אפשר לסדר, רק תתכוננו להיפרד מ-200 דולר לערך עבור התענוג. עבור שאר בני התמותה, שצורכים פירות וירקות אורגניים בצורתם המקורית, כדאי לזכור שלא לאפסן את האבטיח בתחתית המקרר (האיזור הקר יותר), כי טעמו יתקלקל והוא יהפוך ל"קמחי".

אבטיח אורגני, סלי פירות אורגניים, הגינה של מגי

לבריאות!

שלכם,

מגי וצוות הגינה

צפי לסלי הירקות האורגניים שלנו השבוע:

חסה
קייל
כרישה
קישואים
תפוחי אדמה
בצלים
עגבניות
מלפונים
סלקים
פטרוזיליה

בסלי הירקות הגדולים, גם:

כוסברה
פטרוזיליה שורש
סלרי שורש
מנגולד

בסלי הפירות האורגניים:

מלון
תפוזים
בננות

בסלי הפירות הגדולים, גם:

פפאיה
ותפוזים

היי, אנחנו מחכים לך 🙂