HE

EN

תמרים ישדרגו לכם את החורף

תמר הוא בין הסופר- פודס המקומיים הבולטים.

 

נתחיל מהצעה מעשית: קחו תמר אורגני. אם לא הצלחתם לעבור לשלב הבא מבלי לאכול אותו, זה בסדר – קחו עוד אחד. חיתכו לקוביות בינוניות (בערך ל-6 או 8 חלקים), הניחו בתחתית של כוס. מיזגו מעל את התה האהוב עליכם. תנו לתה להתקרר עד לטמפרטורה בה אתם מעדיפים אותו. שתו את התה. קחו כפית, דלו את חתיכות התמר מהתחתית – וקבלו תמר רך, חם וטעים לסיים איתו את התה, תענוג קטן… על אותו משקל – אפשר לחזור על הטריק הזה עם תותים וגם תפוחים. אפשר גם לערבב. השיטה הזו אהובה עלי הרבה יותר מאשר "חליטות" הפירות היבשים שנמכרות בחלק מהחנויות, שאמנם טעימות ואפשר להשתמש בהן באותו האופן, אבל יש בהן המון המון סוכר. חיסרון משמעותי לטעמי.

גם אם נחליט שאנחנו בעד שוויון ונגד אפליה, גם בכל הנוגע לפירות וירקות, ושאין דבר כזה "סופר" פרי, כי לכל פרי וירק יתרון משלהם – לתמר יש כמה יתרונות בולטים מאוד. קודם כל – הוא מקומי. הוא גדל כאן מאות שנים, מותאם ביותר לאקלים המקומי, לחך ולקולינריה. הוא כל כך מקומי, שאנחנו לוקחים אותו קצת כמובן מאליו: אף אחד לא מתרגש לראות עצי דקל תמר תמירים לצד הדרך, ולא מסתכל עליהם פעמיים. אם, לצורך השוואה היה מדובר בעצי קוקוס או מנגו, אז כנראה היה מצבם אחר, כדברי השיר המפורסם. התמר בסביבה מספיק זמן כדי להיכנס לקנון הקולינרי היהודי (הדבש מ"ארץ זבת חלב ודבש" הוא כנראה סילאן, דבש התמרים), המוסלמי והנוצרי, וכידוע הסכמה בין השלושה היא אירוע לא נפוץ.

למרות שהתמר מתוק-מתוק, הוא חומל על השיניים ולא תורם לפרנסתן של השינניות ורופאי השיניים. הוא גם לא מקבל את המתיקות שלו על חשבון קלוריות או אחוזי שומן גבוהים (הוא אפילו נחשב דל קלורי ודל שומן – פחות מאחוז!). נקודות בונוס נוספות מגיעות לו על כך שהוא עשיר בסיבים תזונתיים ובעל ערך גליקמי לא גבוה – כלומר, אם נסכם את כל אלו נגיע למסקנה שהוא מעולה לכל מי שמעוניין לאכול מעט, ובריא – ולהרגיש שבע, חיוני ומרוצה, היות והתמר תורם לתחושת שובע לאורך זמן מבלי "להפיל" לתחושת הכובד והעייפות האופייניים לארוחות כבדות. אם  הוא צריך עוד המלצות – אז התמר האורגני מגיע מלא במגנזיום, סידן, ברזל אבץ ואשלגן, ויטמינים A ו-B– מעולים לתחזוקה שוטפת טובה של הגוף, לחיזוק מערכת החיסון, לשיער וציפורניים בריאים ולעור שמח.

את התמרים האורגניים שלנו אנחנו מקבלים מקיבוץ סמר, שם שוקדים על התהליך החל מינואר. אנחנו קיבלנו את המשלוח הטרי שלהם עכשיו (בואו לטעום!) ועוד מעט הם מתחילים את כל המעגל מחדש- איסוף פרחי הזכר והפריית פרחי הנקבה, דילול, קשירת האשכולות והגדיד (תוכלו לראות את התהליך כאן) – וכל אלו כדי שאנחנו נוכל ליהנות מתמרים אורגניים טריים וטעימים.

עוד מתכון תמרים קטן לדרך – אמצו אותם לתוך שייק. שייק תמר-בננה הקלאסי, יחד עם תות או רוקט למי שרוצה להוסיף לתפריט שייקים ירוקים ולא יודע מאיפה להתחיל. גם טעים, וגם הגוף שלכם יודה לכם.

 

לבריאות!

שלכם,

מגי וצוות הגינה

 

וצפוי לנו בסלי הירקות האורגנים (או הפירות..):

עגבניות

חסה

מלפפון

תרד  

גזר

פטרוזיליה

סלרי

פלפל

תפוחי אדמה

קולרבי

 

בסלי הירקות האורגנים הגדולים:

בצל

בטטה

כוסברה

בסלי פירות האורגנים:

תפוזים

קלמנטינה

בננה

קרמבולה

 

בסלי הפירות האורגנים הגדולים:

קרמבולה

תפוח

אשכולית 

 

מזכירה לכולם, שאפשר לבצע הזמנות אישיות על פי בחירתכם אצלנו באתר…

 

ובנוסף, למי שבסביבה – מהיום פתוחים גם בימי א, מאחת בצהריים…

 

היי, אנחנו מחכים לך 🙂