HE

EN

מחכים לגל שני?

יו, איזה גל חום היכה בנו בסוף השבוע שעבר. הוא התחיל דווקא בעדינות, אפילו אפשר להגיד שריכך את עמדות ההגנה שלנו מפני הפתעות של מזג אוויר שרבי:  

מי שמקבל גשם בתחילת מאי, לא מצפה ל-38 מעלות באמצע מאי! אז היה לנו גשם, ואז כמה ימים של מזג אוויר נעים למדי, כזה שהאירופאים מקבלים כל קיץ למשך כמה חודשים למשל (למרות שבשנים האחרונות גם להם יש גלי חום לא נעימים בכלל), ואז – בום טראח, חום של אמצע אוגוסט.

אני לא ראיתי את זה בא, העובדים בגינה לא ראו את זה בא, כל מחלקת ירוקי העלים התעניינה אם משג האוויר לגמרי איבד את זה, לפני שקרסו לארץ ונראו מסכנים מאוד. בעוד כמה ימים מזג האוויר שוב יאפשר לנו לנשום (אם אתם בעניין של טיולי אוהלים – זה הזמן), אבל זו בהחלט הצצה ותזכורת מנומסת לקיץ הישראלי. חם כאן, לא פחות מאוגנדה.

אז מה עושים כשחם? מצננים! אני פחות אוהבת את המזגן (מהמון סיבות – למשל כי הגוף מתרגל לזה שטווח הטמפרטורות אליו הוא נחשף די צר, ואז הוא מרגיש מאוד לא בנוח בחום\קור. זה קצת הרבה כמו שריר – ככל שמאמנים את הגוף להסתדר בטווח רחב יותר של טמפרטורות, ככה הוא פחות צריך את המזגן כדי להרגיש בנוח. אחרי הכל, רוב השבטים בעולם כנראה לא מדליקים את הדוד שמש כדי להכנס למקלחת בנהר…) ומעדיפה לתת לגוף משהו צונן. בערך כמו הפינגווינים בגן החיות… אז מה יש צונן במקרר?

קודם כל, הגיעו האבטיחים והמלונים! אבטיח הוא מצנן קיץ מושלם: גם מלא בנוזלים וגם חוסם מדף שלם במקרר ככה שאין ברירה וחייבים לאכול אותו כדי לפנות מקום. הסוכרים שבו קלים לעיכול והוא גם משתן (נו, בוודאי, עם כמויות כאלו של נוזלים) ואפילו מרגיע.

בשום מקום אחר בעולם לא ראיתי שמגישים אבטיח עם קוביות בולגרית חוץ מארצנו הקטנטונת והחמה עד מאוד בקיץ, אבל אולי פשוט לא טיילתי מספיק (בשביל המטיילים עם האוהל שהוזכרו קודם לכן – מכירים את הטריק של להניח אבטיח צונן בתוך שקית, לקשור לענף או לשורש ולהטביל אותה במי נחל בזמן שמקימים את האוהל? רק תזכרו שהזרימה עלולה לסחוף את האבטיח אם לא קושרים טוב…)

מה עוד ירענן אותנו הקיץ? כשנמאס לשתות מים עם קרח, זה הזמן לשתות מים עם קרח בטעמים. סוחטים פירות הדר, ממלאים את התבנית של קוביות הקרח, ומכינים מיץ צונן כשנכנסים הביתה מהחום. גם עלים של לואיזה ומליסה אפשר להכניס פנימה, אבל באותה מידה אפשר לקטוף טריים ולהוסיף. מה עושים בימים שבהם חם מדי מכדי להסתכל על כוס קפה כבר בבוקר? מחליפים אותה בכוס שייק קר.

מכינים אותו מכל מה שאפסנתם לצורך כך במקפיא: קצת תותים שנשארו מהאביב, קוביות אננס (יגיעו, יגיעו) ואפשר להוסיף מקוביות הקרח עם מיץ ההדרים שהזכרנו. יש כאלו שאוהבים גם את מיץ החיטה שלהם קפוא, אבל זה נראה לי למתקדמים. אגב, גם ענבים קפואים יכולים לשמש בתור נשנוש טעים.

מה עוד עושים בימים שבהם המקפיא הופך להיות ידידו הטוב של האדם ולנו מתחשק לעשות איזה רילוקיישן קצר לצפון קנדה בואכה רוסיה? נזכרים בבננות. כן, כן, בננות. בימים החמים הן מבשילות עוד לפני שהבאנו אותן הביתה (שלא כמו בחורף, כשאנחנו מנסים כל מיני שילובים בתוך שקיות נייר חומות שיגרמו לפירות להבשיל מהר יותר – בננה ואבוקדו? בננה אבוקדו ותפוח?).

מה עושים כשיש יותר בננות בשלות מאשר פיות שמוכנים לאכול אותן? מקפיאים! (טיפ חשוב – לקלף קודם. לקלף בננה קפואה היא משימה לנזירי זן מתקדמים). כשמוציאים מההקפאה ומניחים בבלנדר הבננה הקפואה הופכת את עצמה לגלידה. המעוניינים לגוון יכולים להוסיף חמאת בוטנים, או שבבי שוקולד.ואפשר גם להפוך אותן לגלידה על שיפוד נהדרת

תהנו.

לבריאות!

שלכם,

צוות הגינה של מגי

 

צפי לסלים השבוע:

צפוי לנו בסלי הירקות האורגניים (טיוטה בלבד):

מלפפונים

עגבניות

חסה

תפוחי אדמה

קישוא

כרוב

מנגולד

סלרי

פטרוזיליה

בסלי הירקות האורגניים הגדולים גם:

קולרבי

כוסברה

כרוב סיני

 

בסלי הפירות האורגניים:

בננה

תפוז

תפוח

 

בסלי הפירות האורגניים הגדולים גם:

אשכולית אדומה 

פאפיה

ארגז ירקות אורגנים:

קייל

שורש סלרי

מגולד

שמיר

סוג של חסה

נבטים

בצל ירוק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

היי, אנחנו מחכים לך 🙂