HE

EN

תחילת אביב אורגני?

 

השבוע התכוונתי לעשות את שתילות החורף האחרונות לעונה זו ואז להתחיל להתארגן לאט לאט לכבוד האביב. כבר הזמנתי את השתילים האחרונים של משפחת הכרוביים- ברוקולי, כרובית וכרוב, לפני כחודש וחצי. כמובן שעשיתי זאת מבלי שיכולתי לצפות את מזג האויר הנוכחי. לפני שבועיים וחצי היו "התראות" שלג באזורינו. אחרי השבועיים האלו, בקושי רב, זה דורש סובלנות וקבלה רבה נראה לי שאנו נתקדם בדילוגים על חלק משתילות החורף, היישר לאביב….אולי זו טעות ?! אולי נקלע בול?!
שרקייה או חמסין יכולים לפגוע בהתפתחות שתילי החורף שיפגשו ,ולגרום לפריחה מוקדמת. בדר"כ בירקות הפריחה באה על חשבון העלה/ השורש או הניצן אותו אנו מעוניינים לאכול.
בקיצור השבוע, נמשיך עם החורף, נשתול מעט מגידוליו, אך גם נתחיל בזהירות רבה עם הכנות וגידולים ראשונים של אביב (מתוך תקווה שלא תגיע קרה שתגביל את יכולת התפתחותם בעתיד). בקיצור, ללא מידע פנימי מהימן, אנחנו לא שמים את כל הביצים שלנו בסלסלה אחת.
אז אולי אנחנו מתחילים להיפרד מן העליים והשורשיים של החורף….או אולי זה רגעי והגינה מתחפשת לאביב לפני פורים ובפורים, כמו כל אחד שבעברו התחפש למלצרית על סקטים עם בגד גוף יודע, עוד נקפא….?
איזה עולם מופלא יש לנו…
וכמו שהבדואים של סיני שרים בחריזה כה יפה (אני מצטרפת אליהם):

בתרגום חופשי: אם השנה שנת ברכה- נגיע עוד לאדר ועם עד כה בצורת- נראה מה יביא אדר.

הכוונה שגשם באדר הינו נחוץ בכדי להבטיח את התבואה הבאה ולהגן עליה מפני החמסינים.

וכמו שבני הקטן שר, כה יפה:
"כך הולכים השותלים
צנון ולפת פה ביד…"
שבוע מצוין ופורים שמח
שנדע לכייף בתחפושות ולהוריד את כל המסכות..
שלכם,
מגי

רשימת הצפי שלנו להשבוע:

חרדל
קולורבי
חסה
עגבניות
מלפפונים
ברוקולי או מנגולד
צנון או לפת
כרישה או בצל ירוק
כרוב
גזר

בגדולים גם:
שום
כרובית
סלרי שורש

בסלי הפירות:
אבוקדו
בננות
ופרי הדר

:

היי, אנחנו מחכים לך 🙂