HE

EN

אולי אני האורגנית המוזרה?

אולי באמת אני המוזרה?

ירקות ופירות לא אורגניים, הגינה של מגי, אורגני

מתוקף הדברים יוצא לי לחשוב הרבה על אוכל (ככה זה, כנראה, אצל רוב האנשים – מה שנמצא מול העיניים גם תופס את רוב נפח המחשבות). יוצא לי לחשוב על מקור האוכל שאני רואה (ואוכלת), מה הוא בעצם מכיל (ויטמינים? טעם נעים?) ואיך הוא עוזר לגוף שלי, או לחילופין עלול לפגוע בו. . מה נחשב לאוכל, מזון? מתי אוכל מפסיק להיות מזון, והופך להיות תרכובת לא מזינה, סינטית, "לא-אוכל"?

יש אנשים שחשוב להם שהתפריט שלהם יכלול מספיק פחמימות, אחרים דואגים אם הילדים אוכלים מספיק חלבונים וויטמינים, ויש אסכולות שגורסות שדווקא מזון שומני בריא יותר (מזונות שמנים- אבוקדו, זרעים….ממש בריאים) בתור "מקור דלק" לאנרגיה שהגוף צריך וצורך.. יש כאלו שיגידו שצריך להפריד בין פירות וירקות ולא לאכול אותם באותה ארוחה, ואילו לאחרים חשוב למתן את צריכת הסוכר שלהם, או הקפאין, או הקמח\בצק\גלוטן.

ירקות ופירות לא אורגניים, הגינה של מגי, אורגני

עם זאת, כל אלו אסכולות, והיות וכל אדם וגופו השונה במעט מאחרים – כדאי לבחון מה ההתאמה הפרטית של המזונות שמתאימה לכל אחד. דבר אחד שאני חושבת שמשותף לכולם הוא הצורך לאכול את המזון שלהם ללא תוספות מזיקות. אני מתכוונת לכך שכשאני רוצה לאכול עגבניה, שאני מניחה שהיא טעימה ובריאה לי, אני רוצה להיות מסוגלת לאכול רק עגבניה- ללא תוספות מתוספות שונות כמו חומרי הדברה, כימיקלים שונים, הורמונים או כל מיני מרעין בישין שהתווספו אליה בתהליכים של הנדסה גנטית. כי עם כל אלו, זו כבר לא עגבניה, ובטח לא עגבניה שאני רוצה לאכול.

דמירקות ופירות לא אורגניים, הגינה של מגי, אורגני

למה אני מרגישה מוזרה? כי האוכל שאני קוראת לו "אוכל" – הוא כולל רק את מה שאמור להיות בפנים, בלי סינתוזים ותוספות, אבל משום מה הוא נקרא "אוכל אורגני". התוספת הזו, של "אורגני" נותנת לו בעיניי איזו הילה ותוספת מיוחדת, כאילו מדובר באוכל לא רגיל שמיועד רק ליחידי סגולה, משהו אזוטרי, שונה, מעבר להגדרה של מצרך מזון בסיסי. ובכן, בעיני, היה צריך להיות ההיפך! פירות וירקות אורגניים היו צריכים לשאת את השלט "פירות וירקות" מעליהם, ואילו כל אלו שרוססו בכימיקלים שצריך חליפות חלל בשביל להיות בקרבת החומר המרוסס, שופרו במעבדות או הוטבלו בחומרים שאף אחד לא רוצה בסביבה שלו כדי שישתמרו לעוד כמה ימים במקרר – הם אלו שצריכים לשאת את הכתובת היוצאת דופן! אולי "פירות וירקות בתוספת חומרי הדברה", או "פירות וירקות עם תוספת זרחן אורגני, שסונתזו במעבדה", או משהו כמו "פירות וירקות, עם תוספות של כימיקלים שונים". לפי ההגיון שלי, כמו שיש רשימת רכיבים על מוצרים שונים, ככה צריך להיות גם על פירות וירקות לא אורגניים. למשל – "רוסס וטופל במדבירי חרקים שנספגים בפרי", או – "הוטבל בהורמונים וחומרים מעכבי קלקול טבעי". פשוט כדי שלאנשים יהיה ברור מה הם מכניסים לפה…

ירקות ופירות לא אורגניים, הגינה של מגי, אורגני

מה דעתכם?

שיהיה שבוע מצוין ומאוזן למרות המגוון! (תיכף השפע יחזור)

לבריאות!
מגי וצוות הגינה

 

צפוי לנו בסלי הירקות האורגניים (טיוטה בלבד):

מלפפונים
עגבניות
פלפלים
בטטות
תפוחי אדמה
דלורית
דלעת
חסה
כוסברה
פלפל חריף- קצת

בסלי הירקות הגדולים, גם:

שעועית
בצלים
שום
חצילים

בסלי הפירות האורגניים:

בננות
ומנגואים

בסלי הפירות האורגניים הגדולים, גם:

נקטרינות בהסבה
אגסים

 

היי, אנחנו מחכים לך 🙂