HE

EN

שבועות חם? יש מים!

חם לכם? גם לי חם. בדיוק השבוע נזכרתי שבשנה שעברה מאי הוגדר בתור החודש החם ביותר…   

מזה הרבה זמן. מאי השנה שבר את השיא של מאי 2019, אבל סביר להניח שאת זה אנחנו מרגישים גם מרגישים בעצמנו. כמה שחם לנו (ואין ספק שחם… לקוחותינו שגרים באיזור ים המלח – ליבנו איתכם), אנחנו יכולים לברוח למקום מוצל ובתקווה גם ממוזג. לירקות שלנו אין את האפשרות הזו, וגם להם חם, חם מאוד. מי שהכי סובלים אלו ירוקי העלים העדינים והדקים וגם השורשיים.

תעשו להם חסד גדול אם תייבשו אותם תכניסו אותם לשקית ולמקרר אחרי השטיפה. אם נראה שלחלק מהירקות שלכם ממש חם, תוכלו לרענן אותם באמבטיית קרח קצרה ומרעננת, ותראו איך הם חוזרים להיות יפים ומאושרים שוב.

חג השבועות חל בסוף השבוע הזה. חג השבועות הוא חג חקלאי, כמו שאר 3 הרגלים בארצנו הקטנטונת וזבת החלב והדבש, החג סובב סביב לוח השנה החקלאי. בשבועות מגיע לשיא מעגל השנה – אחרי ששתלנו, גידלנו, השקינו, עישבנו (ושוב עישבנו ושוב עישבנו… פעם כל החקלאות כאן הייתה אורגנית, ובחקלאות אורגנית מעשבים, והרבה)– הגיע הזמן לקצור.

שבועות הוא כמובן גם חג המים – כי האדם הוא עץ השדה ולכל חקלאי ברור מה גדול תפקידם של המים בתהליך הגדילה של התוצרת שלו.

מים הם חומר מופלא גם בעיניי. אנחנו מתייחסים אליהם בתור הדבר המובן מאליו הזה, שיוצא כשפותחים את הברז, ואפשר לקבל ממנו כמה שרוצים. אפשר לרענן את הפנים, להכין כוס לשתייה עם מי קרח, אפילו למלא בריכה קטנה לילדים בחוץ, וצווחות השמחה והאושר (וההשפרצות) ממלאות עולם ומלואו. וזה נהדר שזה ככה, אבל ישנם איזורים גדולים מאוד ברחבי העולם שבהם אנשים נודדים עם כד על השכם או על הראש (ובעיקר נשים) לבאר הקרובה, או לנחל, או לנהר כדי לשאוב מים ולחזור בחזרה.

מקומות שבהם לא משאירים את הברז פתוח כשמצחצחים שיניים ולא נשארים במקלחת עד שנגמרים המים החמים וגם לא מפעילים מכונת כביסה או מדיח כלאחר יד, פשוט כי מדובר במשאב חשוב כל כך (וכמובן אין מכונת כביסה…). תינוקות נוטים להתפעל מהפלא הזה בצורה הראויה לו – לשבת מול זרזיף מים ולטבול בו את כף היד, לסובב אותה לכאן ולכאן, לנסות לתפוס את הזרם, להרפות, לנסות לתפוס שוב. תראי אמא, מים!

מים גם מחזירים אותי לנקודת הצניעות שלי בתור עובדת אדמה – אני יכולה להשקיע כל כך הרבה, לדשן ולקלטר, לנסות לבחור את התזמון הכי טוב לשתול ולקטוף, לשמוע ש"הצליח לי" למרות ששתלתי ממש בסוף העונה – אבל בסופו של דבר, כל כך הרבה לא תלוי בי: לא מזג האוויר שעלול להשתנות מקצה לקצה, וגם לא כמות המים שנקבל מהשמים.

בשבועות יש כאלו שגם אוהבים לחגוג עם מוצרי חלב. למרות ששבועות הוא יותר חג של מים מאשר חג של חלב (חלב הוא לא חלב עיקרי בתפריט הים התיכוני… אלא ממש מעט ממנו), אנחנו מזמינים אתכם לטעום ממוצרי חלב העיזים הכל כך טעימים שיש לנו בחנות: יוגורט עיזים צונן ומשובח– בבקבוק לשתייה או בדלי, למי שאוהב לנשנש עם הגנולה. יש גבינות כמו קממבר, ברי וסנט מור  (שממש מתאימות לצד היין, ומי שאוהב – גם לצד פירות, במיוחד אבטיח ומלון). יש גם כמה גבינות טבעוניות, לאלו שמעדיפים את חג השבועות שלהם ללא חלב אבל עם גבינה טעימה. יש אפילו לאבנה עדינה וגבינת עיזים למריחה – אם אתם מתכננים פיקניק.

שבועות נעים וצונן לכולם,

שלכם,

צוות הגינה של מגי

 

צפי לסלים השבוע:

צפוי לנו בסלי הירקות האורגניים (טיוטה בלבד):

מלפפונים

עגבניות

חסה

תפוחי אדמה

כרישה

כרוב

מנגולד

סלרי

פטרוזיליה

בסלי הירקות האורגניים הגדולים גם:

קולרבי

כוסברה

קייל

 

בסלי הפירות האורגניים:

בננה

תפוז

פאפיה

 

בסלי הפירות האורגניים הגדולים גם:

אשכולית אדומה 

מלון

ארגז ירקות אורגנים:

תרד

שורש סלרי

מגולד

שמיר

סוג של חסה

נבטים

בצל ירוק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

היי, אנחנו מחכים לך 🙂