HE

EN

תשתו משהו

הנה מגיע לו לקיצו חודש יוני, ואיתו ההמשך הישיר שלו – חדש יולי, שהוא כידוע הראשון מהצמד "יולי-אוגוסט".

 שם וביטוי שגור לעונה החמה ביותר של השנה, זו שבה מוודאים שהמזגן עובד היטב, נמנעים מתכניות בחוץ בין השעות 10:00 – 16:00, ובימים קשים אחרי השעה 07:00 בבוקר בכלל, ומפנטזים (עם רישום של איקסים ביומן) על המחצית השנייה של ספטמבר ועל הקרירות של סוכות. זו העונה שבה חלק ניכר מפלאי האביב הירוקים הופכים לנופי קיץ צהובים ושדופים, והפרחים בגינה מתחננים למנה נוספת של מים.

כל שריד של נוף אירופאי (אצלנו באזור ירושלים הורדים למשל פורחים כמו בגלויה אירופאית במהלך האביב – כל פרח אצל השכנים נראה לי כמו ראש כרוב בשל, ריחני ויפה להדהים) הופך לתזכורת בולטת לכך שזוהי ארץ ישראל, חביבי, וכאן שורדים דקלים, גפנים, תאנים וחרובים קשוחים וצרובי חמה.

אבל לא רק הפרחים בגינה מראים עד כמה הם כמהים לכל טיפת לחות, גם הגוף שלנו צריך מים. הוא צריך מים תמיד ובאופן שוטף – ועל אחת כמה וכמה בקיץ, כשכדאי להקפיד על בקבוק מים זמין בכל שעה של היום. אבל לפעמים –משעמם לשתות מים, מתחשק משהו אחר כשצמאים. ולמרות שאני באופן כללי דווקא בעד שתיית מים בתור ברירת מחדל (זה עוזר להבדיל בין תחושת רעב לבין תחושת צמא הרבה יותר טוב, קל לגוף "לעבוד" עלינו ולחשוק במיץ ממותק תחת התירוץ שהוא צמא), לפעמים כיף לגוון, ואפשר גם שיהיה בבית משהו טעים חוץ ממים, בתור אלטרנטיבה לכל אותם בקבוקים צבעוניים ותוססים שקורצים לילדים ממדפי הסופרמרקטים וממסכי הפרסומות.

אז מה עוד אפשר לשתות? קודם כל, יש את מיץ הקוקוס. למי מכם שמתגעגע לתאילנד (והלוואי כבר שהתקופה הזו תיגמר ולא רק שיפתחו השמים לטיסות אלא שאנשים גם יוכלו להתחבק כמו בני אדם, כי זה חסר לי יותר), תוכלו לעצום עיניים ולהתענג על כמה לגימות של מיץ קוקוס טרי וקריר (הוא נקרא גם "מי קוקוס", כי בעצם זה לא קוקוס שסחטו אותו כדי להוציא מיץ, אלא פיצחו אותו – והמיץ כבר חיכה בפנים).

אני אוהבת את המשקה הזה כי תוספת הטעם שבו עדינה מאוד, הוא הרבה פחות מתוק ממיץ פרי ממוצע, והוא מאוד מרענן. לא רק הטעם שלו קליל, אלא גם העיכול שלו בגוף: הוא מכיל אלקטרוליטים ולכן טוב למי שצריך לאזן אותם אחרי הקאות או שלשולים ממושכים, ויכול להרגיע את הקיבה והמעיים.יש בו לא מעט מגנזיום, ויטמין סי וגם אשלגן ולכן הוא מסייע לאיזון לחץ הדם, הכולסטרול, כאבי ראש (במיוחד כאלו שנובעים מהנגאובר – שקשור לתגובת התייבשות של הגוף לאחר צריכת אלכוהול.

זו לא המלצה לשתות עד לא יידע, כמובן, אבל אם כבר היה ערב מהנה עם חברים – כדאי לשתות כוס או שתיים של מי קוקוס כדי שהבוקר יהיה טוב יותר). בנוסף, מי קוקוס מכילים גם סיבים תזונתיים וחומצות אמינו שמאזנות את רמות הסוכר בדם, והוא גם משתן טבעי ועדין שתורם לניקוי הרעלים בגוף ולמניעת אבנים בכליות (נשים יקרות שאף פעם לא זוכרות לשתות מספיק – זה בשבילכן!). לנו בחנות יש מי קוקוס בגודל קטן (כמה שלוקים טובים על הדרך) או גדול (לשמור במקרר לריפיל כל פעם שמתחשק, או לחלק בין כמה משתתפים).

אפשרות שניה היא מיץ פירות. עדיף כמובן לאכול את הפרי שלם, טרי ובעונתו, אבל כמו שכבר אמרנו – לא תמיד מתחשק לאכול פרי, או שמתחשק לנו לפנק את הילדים במשקה טעים, ואם האלטרנטיבה היא משקה שמכיל יותר מדי כפיות סוכר וצבע, אז כמה שלוקים של מיץ פרי אורגני עדיפים מכל בחינה. בחנות יש מיצים קטנים וכיפיים שאפשר לזרוק לכל תיק (גם לזה של הקייטנה\גן \ביצפר, וגם לזה של המבוגרים.

יש בכל מיני טעמים, אז אפשר לבחור ולגוון ולהתפנק. יש גם את הגרסה הגדולה יותר שמתאימה למקרר – מיץ תפוחים אורגני וטעים שמתאים במיוחד לילדים בררניים, כי מיץ תפוח (עם כמה קוביות קרח) כולם אוהבים.

ורמז לפעם הבאה – אספר לכם איזה משקה מדהים אפשר להכין בבית עם מיץ פירות.

שלכם,

צוות הגינה של מגי

 

צפי לסלים השבוע:

צפוי לנו בסלי הירקות האורגניים (טיוטה בלבד):

מלפפונים

עגבניות

חסה

תפוחי אדמה

חציל

כרוב

מנגולד

פטרוזיליה

 

בסלי הירקות האורגניים הגדולים גם:

תרד

כוסברה

בטטה 

 

בסלי הפירות האורגניים:

בננה

0.6 תמרים

מלון

 

בסלי הפירות האורגניים הגדולים גם:

תפוח עץ

חצי אבטיח

 

ארגז ירקות אורגנים:

צנונית

שורש סלרי

מגולד

שמיר

סוג של חסה

נבטים

בצל ירוק

 

 

 

 

 

 

 

 

היי, אנחנו מחכים לך 🙂