HE

EN

תאילנד למרגלות רגליכם

אם הייתי עושה תחרות של "הפרי הכי אקטואלי לעכשיו" אולי הייתם מתבלבלים וחושבים שאני מתכוונת לאבטיח, מלון, אולי ענבים, אבל לא. 

אני הולכת על קטגוריה מעמיקה יותר, אפשר אפילו להגיד חצי דרך ל"תרתי משמע" של התשבצים. אני מתכוונת לפרי שהוא אקטואלי פעמיים – פעם אחת, כי למרות שחלק גדול מאיתנו מפנטז על טיול במקומות רחוקים, אם לא נידחים, ורצוי עם קוקטייל שממנו מבצבצת מטריה צבעונית על חוף שמימיו טורקיז, והפנטזיה מתוקה פי כמה אחרי הסגר הארוך שעבר עלינו, ונוכח עננת הפוטנציאל לסגר חוזר שתלויה מעל הראש כמו ענן גשם בשיר עונת האסיף (שזה משל ל: התזמון הגרוע ביותר שאפשר. אבל הבנתם אותי) – למרות כל זאת, סביר להניח שרבים מאלו שמפנטזים יישארו בארץ בקיץ הזה, לעומת שנים אחרות, כי קורונה. והוא אקטואלי פעם שנייה, כי הוא עשיר בויטמין סי, וכולם מייעצים להגביר את צריכת הויטמין הזה כשוירוסים ומחלות משתוללות סביב כדי לתגבר את המערכת החיסונית. אז את השילוב המושלם בין פרי עם ניחוח טרופי לבין כזה שמכיל הרבה ויטמין סי אפשר למצוא ב…. (נכון, גם בגויאבה, אבל עכשיו לא העונה שלהן) אננס!

ואחרי כל הפתיח הארוך והלאו דווקא אופטימי הזה, בואו נדבר קצת על הפרי הכיפי הזה. אני, כבר כשאני רואה אותו מרחוק על המדף, מתחשק לי לענוד שרשרת פרחים וחצאית קש ולצאת במחול לקראתו בידיים מושטות. אין רגע נפלא יותר ביום מהרגע שבו לוקחים את אחד הראשים העסיסיים האלו וקולפים אותו, ואז פורסים אותו: קודם מורידים את הכתר (אפשר לשמור אותו, אם מתחשק לכם לגדל אננס.

אפשר אפילו בעציץ – מה שכן, תצטרכו להיאזר בסבלנות כי התהליך עשוי לקחת משהו כמו… שנתיים).אח"כ, קולפים את הקליפה הצהובה – כתמתמה מלאת המצולעים והקצת קוצנית. אני תמיד מדמיינת שעושים את זה בכמה מהלומות מצ'טה. אבל אם במקרה שלכם נמצאת דווקא היום אצל המשחיז, אנא השתמשו בסכין גדולה, בזהירות.

אחרי שקלפתם וקיבלתם גוש צהוב גדול מלא עסיס שמריח כאילו כל תאילנד נמצאת אצלכם על קרש החיתוך, אנא התמסרו לשאלה הגורלית – האם לפרוס לפרוסות, או לחתוך מסביב מסביב, עד שמגיעים לליבה. בכל אופן, בסוף התהליך אתם אמורים לקבל כוס גדושה של קוביות (כל צורה אחרת קבילה גם כן) של אננס אורגני שמריח כל כך טוב שהשכנים עלולים לדפוק בדלת ולבקש כוס של כל דבר.

 

זה פרי כל כך נחמד, שגם אם רק החזקתם אותו ביד, הריח הנהדר הזה ילך אחריכם כל היום, גלים-גלים של ניחוח טרופי עדין, שמאוזן כמו שאף בושם לא יכול להיות (וכמובן לא מכיל אף אחד מהרכיבים המזיקים שרוב הבשמים נושאים איתם).

אבל אננס הוא לא רק הריח, הוא גם פרי שממש מושלם לעונת הקיץ, וגם מביא אתו המון בריאות. מושלם לקיץ – הוא מכיל סוכר קליל וזמין שלא מכביד על מערכת העיכול, והרבה מים. לא רק שהוא לא מכביד עליה, הוא ממש עוזר לה, כי הוא מכיל חומר שנקרא "ברומלין", שבדומה לפפאיה עוזר למערכת העיכול לפרק מזון חלבוני ליחידות בניין קטנות יותר וקלות לעיכול, וגם מחזק את מערכת העיכול כנגד טפילים.

הלאה תחושת הכבדות בסוף הארוחה, יחי האננס. בנוסף, האננס האורגני שלנו מכיל גם כמות יפה של ויטמין סי (שמערכת החיסון תשמח בו מאוד), וגם ויטמינים מקבוצת ה-B, שישמחו מאוד את השיער, הציפורניים מערכת העיכול וגם המערכת העצבית (החשופה מאוד בזמני סטרס). אננס מכיל גם חומצה פולית, שטעים הרבה יותר לאכול בקוביות פרי מאשר בטבליות, וגם את היסוד הנדיר יחסית מנגן, אשלגן, בטא קרוטן ומגנזיום. אכן חבילה נאה.

שלכם,

צוות הגינה של מגי

 

צפי לסלים השבוע:

צפוי לנו בסלי הירקות האורגניים (טיוטה בלבד):

מלפפונים

עגבניות

חסה

תפוחי אדמה

חציל

כרוב

תרד

פטרוזיליה

 

בסלי הירקות האורגניים הגדולים גם:

צנונית

כוסברה

סלק 

 

בסלי הפירות האורגניים:

בננה

תירס

מלון

 

בסלי הפירות האורגניים הגדולים גם:

חצי אבטיח

 

ארגז ירקות אורגנים:

סלרי

שורש סלרי

מגולד

שמיר

סוג של חסה

נבטים

בצל ירוק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

היי, אנחנו מחכים לך 🙂