HE

EN

כפר הנוער קדמה: חינוך לחקלאות אורגנית

השבוע בלוג הגינה שלנו יהיה מעט שונה ואחרוג מהמנהג הרגיל שלי לסקור ירק, פרי או כל מוצר אורגני אחר שנמצא על המדפים של הגינה.

במקום זה נעשה לכם היכרות עם שותפים חדשים לדרך.

לכל חקלאי ומגדל שאנחנו משווקים יש סיפור, ודאי בעת האחרונה וודאי למגדלים האורגנים שפועלים במרחב הנגב. גם השותף החדש שנכיר לכם היום פועל בנגב בתנאים מאתגרים, אבל הסיפור שלו שונה מהסיפור של כל חקלאי אחר אותו אנו משווקים, כי לא מדובר במגדל מהשורה אלא בכפר נוער, שמתפקד כפנימייה ובית ספר חקלאי, שגם מתחזק חווה אורגנית לתפארת.

כפר הנוער קדמה נוסד ב-1979 על ספר המדבר בין קריית גת לקריית מלאכי, על אדמת קיבוץ קדמה שהעניק לו את שמו.

המטרה הייתה לבנות 'בית ספר הזדמנויות אחרונה' לנערים ונערות שלא המליחו להסתגל למוסדות חינוך אחרים. הרעיון היה שאווירה אחרת, בתנאי פנימייה, עם סגל מדריכים תומך ושילוב של עבודת אדמה יכול ליצור אצל הנערים חיבור אחר.

הרעיון הזה הוכיח את עצמו בגדול, בוגרי בית הספר לאורך השנים עשו ועושים חייל והשתלבו בתפקידים בכירים בצבא, במשק ובאקדמיה. בוגרי בית הספר לרוב גם עושים שנת שירות וכמעט כולם משרתים שירות משמעותי בצה"ל.

כל זה טוב ויפה וראוי לציון, אך איך זה, לעזאזל, קשור לחקלאות אורגנית?

ובכן, כפר הנוער הוא בית ספר חקלאי, אך בשונה ממרבית בתי הספר החקלאים הוא בחר להתמקד בחקלאות האורגנית ומסלול הלימודים וכמובן, החווה הלימודית, מתמקדים בשיטות גידול אורגניות.

העובדה שתפיסת החקלאות של בוגרי בית הספר, שחלקם בוחרים לעסוק בחקלאות כמקצוע ודרך חיים, היא זו של חקלאות אורגנית, מהווה מכפיל כוח לחקלאות האורגנית בישראל.

כאמור, כמו כל בית ספר חקלאי גם כפר הנוער קדמה מחזיק משק.

המשק של קדמה כולל חוות סוסים ופינת חי ענפה, אך לצידו חממות ומטעים על טהרת החקלאות האורגנית והם מניבים תוצרת מעולה ומגוונת.

בנוסף, פועלת במשק גם מכוורת, שגם היא מקפידה על גידול וטיפול בדבורים בשיטות אורגניות בלבד.

לאחרונה הגענו להסכם שיתוף פעולה עם כפר הנוער מסגרתו אנחנו מתחייבים לרכוש את מרבית התוצרת הנהדרת של משק כפר קדמה במחיר הוגן ולשווק אותה ללקוחות שלנו במחיר הוגן.

השבוע אפשר כבר להרגיש את הסנונית הראשונה והטעימה בארגז השבועי שבדרך אליכם.

נכון לשבוע זה חלק מהמלפפונים, המנגולד, הברוקולי, הסלרי והאשכוליות האדומות שתפגשו בארגז גודלו על ידי תלמידי כפר הנוער קדמה מהנגב הישראלי. 

היי, אנחנו מחכים לך 🙂