HE

EN

בוקר טוב, 28/06/09

בוקר טוב ,

השבוע אני נוסעת לשבועיים לפגוש משפחה בארה"ב, לכן כמה הודעות חשובות:

השבוע אני רוצה לקטוף ולארגן את הארגזים ולכן החלוקה תהיה ביום שלישי.
(בקשות ותוספות, בבקשה, עד יום שני ב 12:00 (מחר))
בשבועיים הבאים, החלוקה כרגיל, -אנא השתדלו לא לבקש שינויים בתכולת הארגז ולא אוכל לספק גבינות ופירות.

השבוע תרגישו חופשי בשפע התוספות, לבריאות.

 

למי שלא צפה בסרטון על נחל יתלה, קצר מאוד.  http://www.teva.org.il/?CategoryID=231&ArticleID=3919 

 

בחקלאות, (עדיין קשה לי לקרוא לעצמי חקלאית), הכל משתנה מהר. שבוע אחד חלקים בגינה מרגישים לי ריקים ושבוע אחרי כבר ירוקים ומלאי פרחים, או מכוסים בעשבים. ברגע שמעשבים הגינה מסודרת וברגע שמתרגלים לרעיון ופונים לדברים שהיו פחות דחופים באותו שבוע, הגינה מלאה בפירות שצריכים להיקטף כל כמה ימים והעשבים מתחילים שוב ללחוץ ולהלחיץ…

כמגדלת ביתית , נראה לי שאני לא מספיק נלחצת ואני זורמת עם הגינה. קורה הרבה, שאני מחליטה שמשהו חייב להיעשות מיד ואז בבוקר אני מגיעה לגינה וכל התוכניות משתנות. הנסיעה הקרובה מכריחה אותי להיכנס לתוכנית (get with the program כמו שאומרים באנגלית) מכמה סיבות . הראשונה היא שאין אף אחד שעובד איתי יום יום וחי את הגינה כמוני. בכדי לספר לעובדים שאיתי,(שפיצים אחד אחד ) מה לעשות אני צריכה להיות מאורגנת מספיק בשביל לחשוב יותר קדימה. … הסיבה השנייה היא שכמו שבדר"כ מסדרים את הבית לפני שיוצאים לחופשה , כדי שיהיה נעים לחזור, כך אני רוצה גם בגינה.

אז קודם כל אני אנצל את הרגע הזה להודות לשפיצים ושפיציות שעובדים איתי ושבזכותם אני יכולה לסוע(לפי סדר הוותק): 1.אמא שלי (אלן)-ראשית כל היא זו שזרעה בי את האהבה לגידולים, בעיקר ירקות. לא מפספסת יום קטיף ואריזה. מגיעה כמו שעון ב 7:00 בבוקר. ההיתמחות שלה היא בקטיף וגזימת התבלינים ואחראית על קטיפים מיוחדים. 2. נעמה-המתנדבת בה' הידיעה. אחת ויחידה. לא מפספסת שבוע ונכונה לעשות הכל. קושרת בעדינות, מדלה, ממלאת שקי קומפוסט, עודרת במרץ, עובדת בגשם בשמש… פשוט מתנה. 3. ליסון- תקתקנית אמיתית, מבינה את התמונה הגדולה ויועצת בעינייני אנשים. יכולה לסדר לכל אחד את החיים ונכונה לייעץ לי תמיד 4. אבא שלי (נחמן), בדר"כ אחראי פרויקטים. בנה את החממונת שלי, בנה מדפים לבית האריזה, פותר כל תקלה ובימי הקטיף ואריזה העוזר של אמא שלי. 4.אלי- שרובכם מכירים, "המחלק". מגיע לכל מקום. יסודי, לא שוכח כלום, אחראי, עושה את העבודה שלו בצורה הכי טובה שאפשר ותמיד נכון לעזור בעבודה שלנו.

תודה לכם, אני מתה עליכם!

 

לפני כשבועיים כבר סיימתי עם הזריעות במגשים לשבועות הקרובים. הגינה מעושבת לראות עיניי (חוץ משני ערוגות..) את העישובים "בפינצטה" סיימתי היום. הכוונה לעישוב הבצל הירוק, הפעם. כשהשתילים ממש קטנים הצמח נראה כמו חוט ירוק והוא מאוד עדין. בגלל שכ"כ חם הכל נשתל בצמוד לטפטפת וכמובן ששם גם לעשבים הכי קל לנבוט. ערוגות הבצל לא קולטרו כשהעשבים היו קטנטנים, שזו השיטה הכי קלה להיפתר מהם. כשעשבים גדולים והשורשים שלהם לא בצמוד לשורשי הגידולים שלנו אפשר פשוט להיתכופף, לתפוס אותם חזק ולמשוך אותם החוצה (כמובן שתלוי בסוג העשב) אז בימים האחרונים פשוט ישבתי ועישבתי עשבים בינוניים שהסתירו כליל את הבצל שלנו. עכשיו יש 3 ערוגות בצל ארוכות, ירוקות ונושמות לרווחה. איזה כיף, בסיום הרגשתי שנדרש פה טקס.

הכנתי מחברת עם פירוט ה"טיפולים" לפי ערוגות לשבועות הקרובים. ייתכן שאאמץ את השיטה גם לתקופות בהן אני בארץ… . בסוף אולי באמת אבין משהו…

הכי חשוב שפירות בשלים ייקטפו (וכמובן יגיעו אליכם) ! גם בשבילכם, אבל לא רק. גם הצמחים צריכים שהפירות ייקטפו , שלא יחשבו לרגע שהם הזריעו/ עשו את שלהם ויכולים לסיים את עבודתם.

 

למי שבחופש ולמי שלא- שבוע כיף וטוב,

כבר מתגעגעת

שלכם,

מגי

 

 

 

כמובן שאבדוק מיילים, ותוכלו גם להתקשר אל אבא שלי, נחמן 054-4426325 במקרה הצורך.

 

השבוע בארגזים- אם יהיו שינויים אודיע ביום הקטיף/ חלוקה.
אקסטרה מלפפונים- כ1.5 ק"ג
אקסטרה עגבניות- 1.5 ק"ג
חסה??
פטרוזיליה
קישואים
חצילים
בצל יבש
פלפל גמבה אדום וקצת צהוב
כרישה

בגדולים גם:
שרי (כל מיני)
נענע
תפו"א
דלורית

בסלי פירות, כנראה:
ענבים ומשמשים

היי, אנחנו מחכים לך 🙂