HE

EN

קרמבולה אורגנית

קרמבולה אורגנית, משלוח תוצרת אורגנית הביתה, הגינה של מגי

 

תאכל פרי ותהיה לי פחות עצבני!

 

כתום של חורף – פרק ב'

אנחנו רגילים למרק כתום בחורף, שבעיקר כולל בטטות ודלועים- שהם בעצם גידול קייצי. יש עוד כתומים של חורף: גזרים שיוצאים עכשיו מהאדמה, ואלה יהיו איתנו כל השנה, תפוזים, קלמנטינות… שישארו איתנו כל העונה.

 

אז כוכבת השבוע היא כוכבת אמיתית, ה "כוכבית" או בשמה האחר הקרמבולה נמצאת איתנו עכשיו ולתקופה קצרה, היא כוכבת מילולית- הקרמבולה, פרי הכוכב.

הקרמבולה גדלה על עץ קטן עד בינוני, ירוק עד (אינה משירה את עליה בחורף) וכיאה למוצאה הטרופי של דרום מזרח אסיה, אינה אוהבת קור חזק. היא תהיה אתנו עד רדת הטמפרטורות ועד שרוחות החורף יפילו את הפרי הלא בשל מהעצים… אז כדאי להכיר אותה עכשיו, כי בסתיו של הארץ, לא יודעים כמה זמן זה יהיה. ייתכן שביקורה יהיה קצר.

 

עץ קרמבולה אורגני, הגינה של מגי משלוח ירקות עד הבית

 

לקרמבולה , (פרי כוכב או כוכבית ) זנים שונים הנעים מלבנבן ועד כתום, בטעמים הנעים מחמצמצים ועד מתוקים. לכן גם השימושים בה מגוונים: כירק בסלט, בשימורים חמצמצים ומתוקים, כפרי טרי, במשקאות קלים וחריפים- גם ליקרים, בבישולי מנות עיקריות ואחרונות.

 

  טיגון  קרמבולה אורגני, הגינה של מגי משלוח ירקות עד הבית   עוגת קרמבולה אורגני, הגינה של מגי משלוח ירקות עד הביתסלט קרמבולה אורגני, הגינה של מגי משלוח ירקות עד הבית

 

הקרמבולות הישראליות, בדר"כ מזן גולדן סטאר או קרי, הם מתוקות בהבשלה מלאה, כאשר צבען כתום. כאשר הן צהבהבות טעמם מזכיר לי מלפפון סופר עסיסי ואני נהנת ממנו כירק, כן כן ממש בסלט יחד עם חסה , אבוקדו, עגבניה…

ניר צוק כתב על הקרמבולה:" שרוב האנשים רגילים לטעום קרמבולה לפני שהיא מבשילה. בבשלוּת של הקרמבולות, בדומה לבני אדם, יש התרככות, מופיעים פגמים על העור והסקס-אפיל הוויזואלי יורד. אבל הקרמבולות בבשלותן נוטפות עסיס ומתמסרות בקלות."

כן כשרוצים לאכול אותה כפרי טרי, כדאי לתת לה להבשיל עד לכתמות מלאה ואפילו לתת לפינות להפוך קצת חומות. הטעם מתוק, מרענן ומיוחד.

ברפואה הטבעית היא ידועה כמטפלת בטחורים, בשיעול, בפצעי פה וכאבי שיניים. בשיכרות, ובאבנים בכליות. קראתי איפה שהוא שישישות אסיתיות פותחות את הבוקר באכילת קרמבולה טרייה על בטן ריקה כנגד עצירות. ככל שהיא בשלה טעמה ממתיק, ואם נאכל אותה בשיא יופיה נפסיד מטעמה המתוק.

 

יש בה ויטמינים A, B ודי הרבה ויטמין C. וגם מגנזיום, אבץ ואשלגן

והיא כמובן יפיפיה, מקשטת משקאות וכל מנה מרגיעה את מערכת העצבים.

סלט פאפאיה וקרמבולה אורגניים ברוטב דבש-נענע

 

שייק קרמבולה אורגני

 

סלט אבוקדו וקרמבולה אורגניים בוינגרט פרג / פיליס גלזר

 

סלט חסה וקרמבולה אורגנית / טובה ארן

 

סלט קרמבולה אורגנית ואשכולית אדומה

 

שבוע עסיסי, מתוק ורגוע

שלכם,

מגי, מישל וצוות הגינה 🙂

 

וצפוי לנו בסלים, ביחד עם הקרמבולה, טיוטות בלבד:

בייבי בטטה

כרוב

תמרים

אבוקדו

מלפפונים

עגבניות

חסה

פלפלים

בצל

פטרוזיליה

 

בגדולים גם:

שמיר

סלק

וחציל באלדי

 

בסלי פירות

קרמבולה

וקלמנטינות

 

בגדולים גם:

פומליות

ותפוזים

 

היי, אנחנו מחכים לך 🙂