HE

EN

שפע פירות אורגנים של קיץ

שפע הקיץ כבר כאן…

פירות אורגניים של קיץ, הגינה של מגי

"חמש בבוקר!!!!!" זו לשון ההודעה שקיבלתי מחברה השבוע, בדיוק עם כמות כזו של סימני קריאה. אליי ההודעה הגיעה בשעה קצת יותר מאוחרת, ולכן ביקשתי ממנה לפרט: "מה חמש בבוקר?" "הוא התעורר בחמש בבוקר!!!!" מסתבר שבנה בכורה, בן ה-6, החליט ששעון קיץ נוצר בשבילו, ולכן הוא מזנק מהמיטה בחמש בבוקר כבר תקופה. במיוחד בשבת. לצד מחשבות מרחמות על חברתי (שאין לה כרם, או חווה, אפילו לא חצי עז בחצר האחורית, והיא לא מאלו שקמות לריצת בוקר, יוגה בבוקר, או כל דבר אחר שקורה בבוקר, אלא אם כן גוררים אותה מהמיטה) חשבתי על החסד של השעות הללו בקיץ. כבר יש אור, אבל עדיין אין חום, ולכן זו השעה המושלמת לקטיף. רוב העולם ישן, יש שקט מופלא ואינטימי באוויר – וזה רק אנחנו והירקות, מתעוררים ביחד.

 

בתקופה הזו של השנה השפע מתחיל להתגנב אל החנות. פירות אורגניים של קיץ הם שפע מופלא: משמשים, נקטרינות, אבטיח, מלון… ויש גם דובדבנים וגם אפרסקים ושזיפים. והכל מתוק, מזמין, מחייך אלינו מהעץ ומהשיח ואומר "אני יודע כמה התאפקתם לא לקטוף אותי טרם זמני. כמה מתוקה היתה הפריחה שלי וכמה מפתה הפרי. עכשיו – אני מוכן ומזומן. עכשיו אני טעים ממש!" בגלל שאנחנו יודעים שהפרי והירק הכי טעים הם אלו שעכשיו נקטפו (ואם שואלים כמה ילדים שאני מכירה – אלו שנקטפו בחשאי מהעץ של השכן, אפילו טעימים יותר…), אנחנו משתדלים מאוד לקטוף הכל בסמוך למועד המשלוח: באותו הבוקר, או בערב לפני. ימי החום המרשימים עדיין לא הגיעו, אבל היות ובמדינת ישראל שבאקלים הים התיכוני אנחנו גרים, והיות והעולם בינתיים רק מתחמם משנה לשנה – ברור וגלוי לפנינו שימי החום ה"כבדים" בוא יבואו. בימים הללו כדאי להיערך ולתת יחס מועדף לארגזים שנשלחים אליכם – לתת לירקות ולפירות האורגניים לבלות כמה שפחות מחוץ לסף הדלת, בדיוק כמו לבני האנוש.

פירות אורגניים של קיץ, הגינה של מגי

 

 

אם בכל זאת נאלצתם לתת לארגז לחכות לבואכם וחלק מהתוצרת בו נראית כאילו חם לה והיא עייפה (וקשה להאשים אותה…) – טפלו בה כמו במי שהגיע מהחום הביתה ומנסה להשיב את נפשו: פנקו אותה במקלחת קרה! ונגבו היטב לפני שאתם מכניסים למקרר, כי מים או כל נוזל אחר שעומד מזמינים חיידקים שמביאים איתם רקבון. זיכרו שיש פירות וירקות אורגניים שממשיכים להבשיל אחרי הקטיף. חלקם מקרין גם את אנרגיות ההבשלה הללו לסביבתו (האמת היא שמדובר בגז לא מתוחכם במיוחד בשם אתילן, אבל אופנתי יותר לחשוב על הפצת אנרגיות חיוביות וקראמה טובה). המצטיינים הם בננות, עגבניות, אבוקדו, משמשים, אפרסקים… זו הסיבה לכך שאבוקדו שלא בשל לגמרי ירוויח מהשכנות עם בננה באותה שקית. גזר, ירוקי עלים ותפוחי אדמה כדאי להרחיק מאותה קבוצה מפיצת אתילן, כי הם דווקא מעקמים ממנו את האף. את שאר החבורה, זו שתרצו לשמור בקור, כדאי להכניס למקרר, למטה, בארז הירקות או מעליו, ולמדר. כלומר להכניס כל פרי\ירק\שורש\ עלים לאריזה משלו (שקית מאווררת או כלי זכוכית) כדי שיישמר היטב ולא יפריע לשכנים.

שימוש בטיפים מדוייקים לשימור פירות וירקות אורגניים עוזר להאריך את חייהם והערך התזונתי שלהם.

פירות אורגניים של קיץ, הגינה של מגי

טיפ אחרון לדרך: בננות שמגיעה שעתן – כלומר מתחילות להפוך ל"דבש בננות" שהילדים בדרך כלל פחות מסמפטים, כדאי לקלף, ולהכניס למקפיא. כשעולה חשק למשהו קר ומתוק מוציאים בננה קפואה, מעבירים בבלנדר או מעבד מזון, מוסיפים שבבי קקאו, שוקולד מריר משובח, מייפל או כל תוספת אחרת שקורצת לכם ומקבלים גלידה ביתית משובחת, שלא אכפת לתת לילדים לאכול בכיף.

פירות אורגניים של קיץ, הגינה של מגי

 

לבריאות!

שלכם,

מגי וצוות הגינה

צפוי לנו בסלי הירקות האורגניים (טיוטה בלבד):

קייל
פקוס
עגבניות
חסה
סלקים
חצילים
בצלים
תפוחי אדמה
קישואים
פלפלים חריפים

בסלי הירקות האורגניים הגדולים, גם:
תרד תאילנדי
סלרי ראש
פטרוזיליה
כרישה

בסלי הפירות האורגניים:
בננות
מלון
פפאיה

בסלי הפירות האורגניים הגדולים, גם:
אבטיח או נקטרינות

 

היי, אנחנו מחכים לך 🙂