HE

EN

ברוכים הבאים הביתה, נבטים

החורף הוא שעתם היפה של הנבטים. בתור סופר-פוד מוצהרים המלאים בכל טוב, לדעתי הזמן הכי טוב שלהם הוא כל השנה, אבל דווקא בחורף, כשמתחשק יותר אוכל חם ולא סלט ירוק קצוץ ענק, לנבטים יש יתרון עצום – הם יכולים להעניק לנו את השפע העצום של הבריאות הטמונה בהם, גם בלי שנצטרך "להתפשר" על סלט. אפשר לשלב אותם גם בכריך, או פשוט להניח חופן בצלחת – הם יארחו חברה טובה גם לפשטידה או מרק.

נבטים אורגניים הם צמחים קטנטנים, תינוקות ירקות שתמיד מעלים לי חיוך על הפנים. נבטים, בעצם, היו אחד מראשוני הגידולים שאיתם עשיתי את צעדיי הראשונים בעולם החקלאות האורגנית. התחלתי בין היתר, עם נבטים: עשיתי עשרות, אם לא מאות ניסיונות שנסבו כולם סביב הנבטים: הנבטתי כל זירעון שעבר תחת ידי והסכים לנבוט: זרעי חמנייה ושומשום, כוסמין ופשתן.

הבית, וגם הכניסה אליו התכסו מיכלים, שקים מבד לא ארוג, שקיות בד ומסננות. לכל סוג ניסיתי להתאים את קצב ההשקייה והשטיפה המתאים לו, את כמות האור, את הטיפול שאיתו הוא ייצא טעים ורענן – ולא מריר (ונרגן). היו זרעים שהפסקתי להנביט כי הם גדלו לא טעימים, דרשו יותר מדי עבודה, או התגלו כחסרי שימוש. בסופו של הניסוי הארוך מאוד הזה…עדיין לומדים נשארנו עם כ-8 סוגי נבטים שנבחרו להיות מונבטים באופן שוטף, וצרור תובנות.

סוגי הנבטים שאפשר למצוא אצלנו הם: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ו- 8

כל נבט הוא בעל טעם ומרקם ייחודי, והם כולם בריאים וטעימים מאד.

יש משהו דומה מאוד בין הנבטת זרעים לגידול תינוקות: ההתחלה תמיד מרוכזת, מרגשת. כשיש תינוק חדש בבית, העולם מתערער, עד שתושג היציבות מחדש. סדר היום משתנה, סדרי העולם סובבים סביב העולל: צריך להאכיל, להלביש, להחליף, להחזיק – לפי הדרישה, בעדינות, לפי מה שמתאים לתינוק המסויים הזה. אם המטפלים טועים באופן הטיפול – מיד ירים העולל קולו בזעקה ודרישה לתיקון המעוות. ככה גם עם הנבטים –דרוש דיוק, דרושה תשומת לב. אי אפשר לשכוח אותם לרגע, אחרת השורשים הרכים לא יחזיקו מעמד – ירקבו או יתייבשו.

גם השינוי שמתחולל בשניהם, התינוקות הצמחים ובני האנוש, דומה – השינוי מהותי מאוד בשלב ההתחלתי והרך הזה. תינוק אנושי משתנה מול עיני המטפלים בו, הופך מעולל חסר ישע לבן אדם קטן, מתחיל לנסות את כוחו, הבנת החלל הסובב אותו, הושטת יד, מיקוד מבט, נצנוץ של חיוך בקצה הפה, קולות קטנים של תקשורת. גם הנבטים הם כאלו – מזרע עגול, קטן, חלק ודומם – לצמח רב און שפורץ לו דרך מצע הגידול ושואף מעלה מעלה אל אור השמש. פוטנציאל אדיר טמון בשניהם – גם בתינוק האנושי, וגם בנבטים, שמכילים בעצם את התשתית עליה יגדל הצמח הבוגר: הנבטים מכילים פי עשרות, מאות ואלפים יותר חומרים מזינים, ויטמינים ומינרלים מאשר הצמח הבוגר! הם מכילים את כל אבות המזון וערך תזונתי גבוה, והיות וכל אלו נמצאים בנבטים בצורה זמינה, והם גם מגיעים ביחד עם אנזימים שמקלים על העיבוד והספיגה שלהם – לגוף שלנו קל לצרוך ולהשתמש באנרגיה הזמינה ובחלבון האיכותי שבהם. עושה רושם שנבטים הם אחת הדוגמאות המובהקות ביותר ל"היו מזונותיך לתרופותיך"…

לבריאות!

שלכם,

מגי וצוות הגינה

 

וצפוי לנו בסלי הירקות האורגנים (או הפירות..):

עגבניות

חסה

מלפפון

תרד  

מיזונה

פטרוזיליה

פלפל

אבוקדו

תפוחי אדמה

סלק

 

בסלי הירקות האורגנים הגדולים:

סלרי

בטטה

שומר

בסלי פירות האורגנים:

תפוזים

קלמנטינה

אגס

אשכולית אדומה

 

בסלי הפירות האורגנים הגדולים:

פומלית

בננה

 

מזכירה לכולם, שאפשר לבצע הזמנות אישיות על פי בחירתכם אצלנו באתר…

 

היי, אנחנו מחכים לך 🙂